Instynkt łowcy każe zabijać, ale tylko człowiek robi to dla zabawy.
W porównaniu do innych pomieszczeń tutaj panował bałagan. Na dużej korkowej tablicy wisiało mnóstwo zdjęć, przypięte jedno na drugim. Czasami widać było tylko grzywkę, nos czy oczy. Maggie poczuła, jak robi jej się niedobrze. To niemożliwe, żeby Dunn porwał i sprzedał aż tyle dzieci. Nagle jej uwagę zwróciło jedno zdjęcie. Objęci chłopiec i dziewczynka uśmiechali się do obiektywu. Podpis głosił: Brodie i Ryder. 10.10.01. Agentka Maggie O’Dell jest niemal pewna, że na fotografii może być zaginiona przed laty siostra Rydera Creeda, z którym wielokrotnie pracowała. Wspólnie rozpoczynają śledztwo, by wreszcie ustalić, co przed laty stało się z Brodie Creed. Im więcej faktów poznają, tym bardziej dochodzą do wniosku, że niektórzy ludzie utracili resztki człowieczeństwa.
Irlandia, rok 1166. Aoife MacMurchada ma zaledwie czternaście lat, kiedy jej ojciec, Dermot MacMurchada, król Leinsteru, zostaje brutalnie pozbawiony władzy i zmuszony do ucieczki z kraju. Szuka wsparcia u króla Anglii, Henryka II, w wyniku czego nawiązuje sojusz z Ryszardem z Clare, Silnołukim ("Strongbow"), charyzmatycznym hrabią Strigoilu.W zamian za pomoc Dermot obiecuje Ryszardowi ziemie, bogactwo i rękę córki, lecz Aoife ma na ten temat swoje zdanie. Owszem, poświęci się dla dobra rodziny, ale zrobi to na własnych warunkach."Irlandzka księżniczka" to historia Aoife, występującej w niektórych źródłach jako Ewa z Leinsteru, kolejnej - obok Eleonory Akwitańskiej i cesarzowej Matyldy, znanych z wcześniejszych powieści Elizabeth Chadwick - fascynującej kobiety epoki średniowiecza. To zarazem historia nieustraszonej odwagi i miłości, przedstawiona na barwnym tle Irlandii tuż po najeździe normańskim, u zarania jej państwowości.
UWAGI:
Tytuł oryginału : The Irish Princess.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Miłość można znaleźć wszędzie, nawet. w szpitalu psychiatrycznym!
Nina ma dwójkę dzieci i byłego męża. Tak jak żywioł powietrza, jest silna i niezależna, jednak nie ze wszystkim zawsze daje sobie sama radę. Zresztą kto by dawał, gdy w pracy atakuje cię szalony pacjent, twój były jest wiecznym nastolatkiem, mamusia znajduje ci nowego męża na portalu randkowym, a ty w dodatku potrącasz autem nauczycielkę swojego dziecka? Na szczęście Nina może liczyć na wsparcie rodziny oraz przystojnego kolegi z pracy, psychiatry Jacka. Na nieszczęście obydwoje mają ten sam problem - nadopiekuńcze rodzicielki. Podczas gdy mama Niny cieszy się, że córka wreszcie się zakochała, mama Jacka nie jest zachwycona faktem, że syn z kimś się umawia. Tylko jak tu sabotować związek swojej dorosłej pociechy?
"Ja chyba zwariuję!" to romantyczna i zarazem pełna zwrotów akcji opowieść o codzienności, która daje nam nadzieję na wszystko, co najlepsze.
"Weszłam do jego życia, weszłam do jego malarstwa". Tak Dora Maar wspominała ten fascynujący związek z kontrowersyjnym, oryginalnym i najwybitniejszym artystą XX wieku Pablem Picassem. Poznali się w 1935 roku. Ona - młodziutka fotografka, piękna, niezależna i już znana wśród artystycznej bohemy. On - starszy o 10 lat, niższy o głowę, walczący z twórczą niemocą wielki geniusz. Natychmiast połączyła ich miłość, pożądanie i malarska obsesja. Dora zainspirowała jego najwspanialsze dzieła, Pablo obudził w niej uczucia, jakich wcześniej nie znała. W tej niezwykłej powieści Dora Maar opowiada o miłości, która się nie zdarza, o związku, który był czułością i pięknem, ale też rozpaczą i szaleństwem.
UWAGI:
Na okł.: Miała być tylko kochanką, stała się muzą Pabla Picassa. Publ. klubu "Świat Książki" nr 5595.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Co ujawnia obraz w obrazie, widoczny w Liście miłosnym Vermeera? DLACZEGO cytryny były tak popularne we martwych naturach epoki renesansu? DLACZEGO przedstawienie bogini Pax w obrazie Rubensie Minerwa chroniąca Pax przed Marsem uchodzi za wyjątkowe?Znakomity podręcznik dla amatorów sztuki oraz bywalców muzeów! Prawdziwe znaczenie arcydzieł malarskich kryje się w bogactwie zastosowanych przez twórców symboli, tematów i motywów, które nierzadko umykają oku współczesnego widza. Brak szczegółowej wiedzy z zakresu mitologii greckiej, rzymskiej, folkloru oraz teologii chrześcijańskiej- tak żywych w umysłach dawnych twórców i ich publiczności- znacząco utrudnia interpretację zawartych w obrazach metafor i podtekstów. Książka Patricka de Ryncka kieruje uwagę czytelnika ku pozornie nieistotnym detalom obecnym w dziełach Giotta, Botticellego, El Greca, Michała Anioła, Vermeera i wielu innych. Zwięzłe, lecz konkretne objaśnienia znaczeń poszczególnych obrazów zostały uzupełnione o ponad 900 barwnych reprodukcji, umożliwiając zarówno interpretację, jak i podziwianie kanonu dzieł sztuki zachodniej.
UWAGI:
Podst. tł.: How to read a painting, tyt. oryg.: De kunst van het kijken. Bibliogr. s. 364-367. - Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Camille dorastała w Napa Valey, w wielkim domu, który jej ojciec zbudował na wzór rodzinnego zamku w Bordeaux. Miała idealne dzieciństwo, wypełnione luksusem i miłością rodziców. Po studiach wraca pomóc im prowadzić winnicę. Lecz bajka kończy się wraz z nagłą śmiercią matki.
Sześć miesięcy po stracie żony zrozpaczony ojciec staje się łatwą zdobyczą dla tajemniczej, czarującej Francuzki. Camille jest zaszokowana decyzją ojca o ponownym ślubie.
Tylko ona dostrzega mroczną prawdę ukrytą za modnymi strojami i eleganckimi manierami macochy, z którą przyjdzie jej walczyć najpierw o swoje dziedzictwo, a potem o spadek.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni